Zgubiono mój bagaż

              Po wyjściu z samolotu jednym z najbardziej stresujących momentów jest oczekiwanie przy taśmie bagażowej. Stres wzrasta proporcjonalnie do długości czasu, w którym wypatrujemy naszego bagażu. W takiej sytuacji punktem kulminacyjnym jest chwila, w której pokazują się ostatnie walizki. Co jednak jeśli naszej nie ma wśród nich?

 

             Za podstawę pomyślnego rozwiązania takiego problemu jest zachowanie spokoju i skontaktowanie się z odpowiednimi osobami. Najmniej drastyczna opcja to zwyczajne opóźnienie bagażu. Wiąże się to z niedogodnościami jak oczekiwanie lub potencjalne ryzyko niedostępności do naszych rzeczy również następnego dnia, jeśli walizkę wysłano na złe lotnisko. Jednak współcześnie jest to sytuacja, z której bardzo łatwo znaleźć wyjście, ponieważ linie lotnicze prowadzą system, który pozwala na wytropienie naszego bagażu i poinformowanie nas o czasie jego przybycia. W takiej sytuacji najlepszym wyjściem jest przekazanie naszych danych kontaktowych, wraz z adresem miejsca, w którym będziemy się znajdować. A to z dlatego, że zdecydowana większość dostarczy nam naszą zgubę na wskazane miejsce.

 

             Jeśli jednak sytuacja jest w mniej radosnych barwach, powinniśmy zadbać o to, by jak najszybciej otrzymać od linii lotniczych potwierdzenie o zwrocie należności za potencjalne szkody. Najczęściej opcji uzyskania takiego zaświadczenia jest kilka, najlepiej jednak pozostać przy tej najbardziej pewnej – poprosić o wydruk na lotnisku. Górna granica zwrotu w liniach lotniczych wynosi ok 10 000 złotych. W przypadku wcześniejszej zaliczki (nie zadatku) linia lotnicza jest zobowiązana zwrócić także te pieniądze.

 

            Oczywiście istnienie zaginionego bagażu trzeba udowodnić. Najłatwiejszym sposobem są zdjęcia oraz paragony. Podczas podejmowania decyzji przekazywania pieniężnej rekompensaty brane są pierwotne ceny, jednak nie ma co liczyć na zwrot 100% ich wartości, ponieważ uwzględnia się także stopień zużycia konkretnego produktu, sugerując się także terminem zakupu. To nie wszystko. Nie otrzymamy zwrotu za każdy konkretny element naszego bagażu. Lista, która nie uwzględnia refundacji najczęściej obejmuje rzeczy najcenniejsze: pieniądze, biżuterię itp. Dlatego też najrozsądniej trzymać je w bagażu podręcznym, jeśli już musimy zabierać je ze sobą.

 

            Aby natomiast zapobiec kolejnej możliwości rozstania się z bagażem, czyli kradzieży, najlepiej jak najwcześniej pojawić się przy taśmie bagażowej. W ten sposób odbierzemy złodziejom szansę na potencjalną kradzież.

 

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij